Dentální hygiena

Máte zubní kámen, zabarvené zuby, krvácí Vám dásně, nebo páchne z úst? Pak potřebujete urgentně zubní hygienu. Návštěvy dentální hygieny dvakrát až třikrát ročně jsou stejně důležité jako pravidelné preventivní prohlídky.

Čistota půl zdraví, dentální hygiena celé

Zubní hygiena není kosmetická a zkrášlovací procedura, ale jde primárně o prevenci nebo léčbu, kterou se odstraňují příčiny zánětu dásní (gingivitidy) a parodontitidy. V důsledku neléčeného zánětu dásní a následné parodontitidy může člověk přijít o všechny zuby už kolem padesátého roku věku. Jak dentální hygiena probíhá …

Zubní hygieny se bát nemusíte, je bezbolestná. Některé úkony Vám možná nebudou úplně příjemné, ale bolest byste cítit neměli.

Ordinační doba

Pondělí 8:00 - 18:00
Úterý 8:00 - 18:00
Středa 8:00 - 18:00
Čtvrtek 8:00 - 18:00
Pátek 8:00 - 12:00

O víkendu možné po telefonické domluvě.

Stáhněte si ceník výkonů dentální hygieny.

Pacienti EsteDent mají z těchto cen 10% slevu!

Objednejte se

Vyplněním a odesláním tohoto formuláře vyjadřujete svůj souhlas s použitím Vámi poskytnutých osobních údajů, a to výhradně za účelem kontaktování Vaší osoby. Pokud si nepřejete, aby Vaše údaje byly takto zpracovány, není bohužel možné formulář odeslat, protože bez Vašeho souhlasu k použití poskytnutých údajů by ztrácel smysl. Bližší informace o zpracování osobních údajů a o Vašich právech se zpracováním souvisejících jsou uvedeny na stránkách: www.sikovnizubari.cz/GDPR.

Jak to probíhá?

Dentální hygiena začíná krátkým rozhovorem s profesionální hygienistkou. Budete probírat, jak a čím si čistíte chrup, zda chodíte na pravidelné prohlídky ke svému zubnímu lékaři či zda máte nějaké bolestivé potíže. Následně hygienistka prohlédne ústní dutinu, změří hloubku parodontálních chobotů a zaznamená stávající stav pro sledování změn na dalších návštěvách. K objektivizaci úrovně ústní hygieny se používají indexy krvácivosti dásní, neboť zdravé dásně nekrvácí.  Hygienistka prohlíží Vaši ústní dutinu opravdu pečlivě, takže se může stát, že narazí na kaz nebo jiný problém a doporučí vám návštěvu zubního lékaře.

Po prohlídce Vašich úst začne hygienistka se samotným čištěním zubů. Nejdříve Vám odstraní veškerý naddásňový zubní kámen. Ten se nejčastěji nachází na zadní straně dolních předních zubů kámen a má ho skoro každý z nás. Dále následuje pískování (tzv. air flow), kdy se pomocí velmi jemného písku odstraňují zbytky zubního kamene a především pigmentace na zubech způsobené potravou nebo kouřením. V dalším kroku Vám hygienistka odstraní i poddásňový kámen.

Správně a pravidelně

Jako součást dentální hygieny Vám bude poskytnuta i podrobná instruktáž správné techniky čištění zubů. Důkladná domácí péče je zásadním předpokladem pro zdravé zuby a dásně. Důležité je si zuby nejenom čistit pravidelně, ale i správně. Při špatné technice čištění můžou být obtíže stejné jako při absenci čištění. Samotný kartáček a pasta nestačí. Zub je třeba vyčistit ze všech pěti stran. Je tedy nutné používat i mezizubní kartáčky, zubní nit a případně jednosvazkový kartáček. Právě nedostatečně čištěný mezizubní prostor je častou příčinou onemocnění dásní. Naše hygienistka či lékař vám poradí s výběrem vhodných kartáčků a způsoby jejich použití.

Po provedení dentální hygieny následuje kontrolní návštěva v individuálně stanoveném intervalu. Hygienistka si ověří, jak jste zvládli techniku čistění zubů a dásní, jak se stav vaší ústní dutiny lepší a případně provede novou instruktáž správné péče o Vaše zuby a dásně.

Užijte si péči jako filmová hvězda

Existuje pár pádných důvodů, proč hledat nejlepšího zubaře v Brně u nás v EsteDentu a nechodit už jinam.

Více informací o službách